پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4861
-
الف
+

از مادربزرگ و خاله‌هایم الگو گرفتم

با سمیرا حسن‌پور بازیگر نقش «مرضیه» در سریال پرمخاطب «دلدادگان» بیشتر آشنا شوید.

به گزارش آی‌فیلم، در هفته‌ای که گذشت، پخش فصل دوم از مجموعه نمایشی «دلدادگان» بر روی آنتن شبکه آی‌فیلم  آغاز شد.  اکثر کسانی که این سریال را دنبال می‌کنند به این نکته اذعان دارند که فصل دوم این  که در فضایی تاریخی می‌گذرد و فلاش‌بکی به ماجراهای گذشته شخصیت‌ها بود، از کیفیت ساختی بالاتر از فازهای دیگر برخوردار و پرمخاطب‌تر است.

علاوه بر آرش مجیدی،  حمید گودرزی و، لیندا کیانی، سمیرا حسن‌پوراز جمله بازیگرانی است که در این فصل جلوی دوربین "منوچهر هادی" رفته است. 

سمیرا حسن‌پور(زاده ۱۳۶۳ در تهران) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر  و همسر "سامان سالور" کارگردان سینما است. او فارغ‌التحصیل رشته نمایش است و کار هنری خود را از سال ۱۳۸۵ در تئاتر  شروع کرد. "حسن‌پور" در سریال‌های «چاردیواری» و «پایتخت» سیروس مقدم و همچنین سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و تله فیلم‌های «آوا» و «مردان نمکی» حضور داشته‌است. وی در اولین کار سینمایی خود در فیلم «تمشک» به سامان سالور کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد

"سمیرا حسن‌پور" بازیگر نقش "مرضیه" در این مجموعه بازی قابل قبولی از خود ارائه داد در گفتگویی در مورد نقش خاطرات کودکی‌اش در بهتر به تصویر کشیدن این شخصیت گفت:

از مادربزرگ و خاله‌هایم الگو گرفتم. یادم هست وقتی کودک بودم، مادربزرگم در کوچه‌ای بن‌بست زندگی می‌کرد. آن وقت‌ها همسایه‌ها با هم معاشرت داشتند و حتی وقت‌هایی که مادربزرگم تنها بود، دختر یکی از همسایه‌ها می‌آمد و شب‌ها پیشش می‌ماند. درست مثل مرضیه سریال که به دیدن عزیز‌خانم می‌رفت و این قضیه برایم کاملا ملموس بود. عده‌ای به من نقد کردند و گفتند این رفتار کلیشه‌ای است... انگار آن دوران را ندیده‌اند و یادشان رفته میان مردم چقدر محبت وجود داشت. آن زمان‌ها همسایه هوای همسایه‌اش را داشت و اینها اتفاقاتی است که در مقایسه با زندگی‌های امروزمان که ممکن است اسم همسایه واحد بغلی‌مان را هم ندانیم، خیلی قشنگ‌تر بود.

 وی در ادامه در مورد عدم استفاده وی در نقش پیری شخصیت «مرضیه» گفت: این تصمیمی منطقی بود. گریم پیری و مسن کردن بازیگران در صدا و سیما همیشه با مشکلاتی همراه است؛ چون نمی‌توانید بعضی چیزها را نشان بدهید. اصلی‌ترین عاملی که به گریم پیری کمک می‌کند، سفید‌کردن مو است که نمی‌شود در تلویزیون نشان داد. در نتیجه به استفاده غلوآمیز از چین و چروک روی صورت بازیگر روی می‌آورند و مخاطب هم این قضیه را نمی‌پذیرد. ضمن این‌که چنین گریمی به لحاظ وقت و هزینه هم زمانبر بود و به نظرم تصمیم درستی گرفتند.

Related image

Image result for ‫سمیرا حسن پور‬‎

Image result for ‫سمیرا حسن پور‬‎

بیشتر بخوانید:

"ارغوان" در پشت‌صحنه «دلدادگان»+ ویدئو

شروع فصل دوم «دلدادگان»

داستان سریال «دلدادگان»؛ روایت نسل‌ها

تصاویر فصل دوم سریال «دلدادگان»

س ح / س م

نظر شما
ارسال نظر